Välkommen till Naturliga Livsenergin/ Tjänster / Shop / Meditation / Kurser / Utbildningar

Bokningsvillkor

Bokningsinformation och Bokningsvillkor som gäller för fysiska tjänster/behandlingar för enskild person och för par hos Livets Nektar


Mina Bokningsvillkor är sammanställt genom kontakt med Jurist.

Bokningsvillkor gäller från 2024-10-01


Om Livets Nektar: Företaget har sitt säte i Karlstad. Företagets besöksadress är Stinsgatan 2, 65226 Karlstad. Önskar du att komma i kontakt med Livets Nektar, skicka ett mail till [email protected] eller sms 072 223 49 85 med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort till dig. – Endast kontakt via text.


Kortsammanfattning om mina bokningsvillkor som du godkänner vid bokning:

Min online bokning följer distansavtalslagen. Då jag faller in under kap 2 § 11 punkt 12 måste du avboka inom den tidsram du finner under mina avbokningsregler, vilket är att du måste avboka 23h innan avtalad tid. Skulle du behöva avboka efter avboknings marginalen förfallit så kontakta mig så snart som möjligt via sms 072 223 49 85. Avbokas tiden efter avboknings marginalen förfallit blir du debiteringsskyldig, utan diskussion. 

Debieringsavgiften beror lite på varför du måste göra en sen avbokning efter avboknings marginalen förfallit och hur nära inpå du är i tidmässigt till din bokade tjänst. Kostnaden är ifrån de allra flesta fall från 290:- till fullpris taxa.  

Självklar lyckas jag eller du själv finna någon ny person som kan ta över din bokade tjänst (behöver inte vara samma tjänst men samma tidslängd), dag och tid så debiteras du inte för sen avbokning. I annat fall debiteras sen avbokning och uteblivet besök, utan diskussion.

Är dock avbokningen mindre än 2h innan avtalad tid gäller fullbetalning/taxa i debiteringsavgift! om ingen annan kan ta din bokade tid. 

Bokning: Du bokar en fysiska tjänst via boka direkt ( https://www.bokadirekt.se/places/livets-nektar-20295 ) genom att välja den tjänst du önskar, sen väljer du dag och tid som passar dig. Du kan även trycka på boka tid här på hemsidan för att komma direkt till boka direkt sidan.

Vid frågan om betalning, välj att betala på plats.

Har du Presentkort eller Friskvårdskort via boka direkt så fyller du i detta i samband med din bokning. Presentkort eller Friskvårdskort köpa via mig, ta med värdebeviset/kortet.

Ladda gärna ner appen Boka Direkt i din mobil och få fullkoll på dina bokningar. Via appen kan man boka tid, spara sina favoritställen och man kan av- och omboka smidigt. Man kan även lämna omdömen. Rekommenderas varmt. Då har du extra koll om du har en bokad tid eller inte.

Portkod in behövs för att komma in till mottagningen och den anges i påminnelse sms 25 timmar innan och i bekräftande mailet vid bokning.

Påminnelse av bokad tjänst Skickas ut som e-post 27h innan och som sms 25 timmar innan avtalad tid (som många tidigare kunder önskat). Påminnelsen går ut automtiskt via boka direkt.


Betalningsmetoder: Bankkort, Swish, Klarna, Epassi, Wellnet och Presentkort

Se alltid till att de finns pengar på ditt konto du ska betala ifrån.

Skulle man komma på en bokad tjänst och man inte kan betala för sig på något sätt, inte ens via en vän eller familjemedlem kommer polisen kallas på platsen.

Klarna: Kom på bokad tjänst, betala senare med Klarna. Vill du betala med klarna så meddelar du detta hos mig. Då kommer du på plats få en länk till din mobil som ska godkännas på plats. Då kan du välja genom klarna att betala 30 dagar senare.

Epassi: Betalar du med Epassi, då behöver du inte göra något innan. Betalning sker på plats hos mig efter tjänsten är klar. Du använder då din Epassi app som ska vara nerladdad och klar för användning. Behövs de betalas någon mellanskillnad så går de bra via bankkort, Swish eller Klarna.

Wellnet: Har du friskvård via Wellnet. Beställ först önskad tjänst via din wellnet sida innan du kommer till mottagningen. Hittar du inte önskad tjänst på wellnet sidan som önskas som du sett på min hemsida eller boka direkt så kan du klicka i en tjänst som motsvarar samma belopp, men skriv då i meddelande fältet att du köpt en viss tjänst men önskar få denna önskad tjänst istället som motsvarar samma belopp.


Av- och Ombokningsvillkor för fysiska tjänster

Av- och Ombokningar ska ske 23h innan avtalad tjänst för att inte bli debiterad.

Avbokning och ombokning innan 23h innan sker via boka direkt med avbokningskoden som angavs i bekräfelse mailet. Här är direkt länk till avbokningssidan: https://www.bokadirekt.se/cancel

Kan även avbokas genom sms 0722 23 49 85 om du inte hittar din avbokningskod.


Uteblivet besök, sen ankomst eller sen avbokning debiteras. 

Självklar lyckas jag eller du själv finna någon ny person som kan ta över din bokade tjänst (behöver inte vara samma tjänst men samma tidslängd), dag och tid så debiteras du inte för sen avbokning. I annat fall debiteras sen avbokning och uteblivet besök, utan diskussion.

Missad tid/Uteblivet besök: Har man inte kommit inom 15-20min på sin bokade tid anses tjänsten som missad och man får betala (debitera) för en missad tjänst i full pris. Se alltid till att svara mig när jag försöker kontakta dig via sms eller mail. Skickar alltid ut sms 5-10min efter passerad tid för att kolla vart du är om du inte kontaktat mig.  

Viktigt att komma i tid: Åk i god tid, ting kan hända efter vägen och man ska hitta parkering.

Blir man sen till sin bokade tjänst, kontakta mig via sms 072 223 49 85.

De är er bokade tid som tickar, inte min. Jag kommer inte förlänga tiden bara för att ni är sen. Man betalar fullpris.

Debiteringsavgiften för sen avbokning efter passerad avbokningsvillkorens tid (23h innan) beror på anledning av sin sena avbokning och hur nära in på, kan vara ifrån fulldebitering till en viss avgiftssumma.

Detta gäller även vid sjukdom och vabb. – Ingen diskussion sak!

Avbokar du relativt god tid efter passerat avbokningsvillkor blir debiteringsavgiften endast en lägre summa som anges vid avbokning.

Känner du symtom under dagen tjänsten ska ske, kontakta mig direkt. Låt mig ta beslutet om tjänsten då kan utföras. Kom inte till mottagningen med symtom eller om smitta finns i familjen.

För sen avbokning/ombokning kontakta mig via sms till nr. 0722 23 49 85, skriv orsaken till avbokningen.

Debieringsavgiften beror lite på varför du måste göra en sen avbokning efter avboknings marginalen förfallit och hur nära inpå du är i tidmässigt till din bokade tjänst. Kostnaden är ifrån de allra flesta fall från 290:- till fullpris taxa.  

Är dock avbokningen mindre än 2h innan avtalad tid gäller fullbetalning/taxa i debiteringsavgift! om ingen annan kan ta din bokade tid. utan diskussion. 

Debiteringsavgiften kan väljas att betala med swish, betallänk (följ länken att betala direkt), klarna (godkänn länken som skickas direkt) eller 14 dagars faktura, tillkommer fakturaavgift. Har du betalning via Wellnet kan du välja att betala själv eller via wellnet beställningen.

Varför betala en debiteringsavgift? Läs längst ner.

Ombokning samma dag: Kontaktar man mig samma dag och önskar en tid senare samma dag för sin bokade tjänst, och om de finns möjlighet att flytta så tillkommer de en avgift på 200:-.


Allmän Informations som är viktig att ta hänsyn till: 

Tjänster utförs inte vid feber och magsjuka – Kontakta mig direkt.

Boka inte tandläkartid eller massage under samma dag!

Massage ska inte tas vid:

  • Feber och infektioner
  • Färska frakturer (benbrott)
  • Öppna sår
  • Blödarsjuka
  • Kortison/anti inflammatorisk medicin behandling.
  • Tumörer/cancer. Man bör alltid konsultera läkare i dessa fall.
  • Vid hjärt-/kärlsjukdomar skall man konsultera läkare innan massagebehandling.
  • Har man åderförkalkade kärl så undviker jag att massera de täckta områdena.
  • Varit hos tandläkaren och dragit ut tand - avvakta minst 1 vecka.
  • Graviditet (de första 3 månaderna) Jag masserar inte gravida, hännvisas till gravidmassör.
  • Ruptur (muskelbristning)

Vid minsta osäkerhet så konsultera alltid en läkare först! går även bra att fråga mig.

Vad händer om terapeuten får förhinder?

Jag som terapeut, healer, coach och lärare försöker för de allra mesta alltid arbeta symtomfri.

Skulle jag upptäcka symtom under dagen du har din bokade tjänst kommer du få ett meddelande om detta. Meddelandet kan vara att jag måste avboka eller frågar dig om du vill komma på din bokade tjänst fast jag har symtom.

En bokad tjänst kan bli avbokad om terapeuten anser att hon inte kan ta sig till mottagningen pga dålig väder tex vid storm, snö och is.

Är temperaturen över 25 grader kan ev tiden avbokas om terapeuten anser att de är för varmt i lokalen för att utför bokad tjänst. Kunden kan oxå få sms och frågan om den vill ha sin bokade tid ändå trots värmen eller vill omboka.

Säkerhet för både terapeuten och kunden är viktig. 

Har du varit sjuk eller förkyld avvakta 7 dagar ifrån din första frisk dag innan du går på behandling för att vara på säkra sidan.

Tvätta gärna händerna när du kommer till mottagningen

Terapeuten/jag

  • Tvättar alltid händerna innan och efter varje behandling
  • Städar alla ytor efter varje behandling i lokalen.
  • Torkar av toaletten, handtag, ljusknappar, bänken och andra viktiga ytor.
  • Har 30min paus mellan varje kund och vädrar efter varje.
  • Byter och tvättar lakan och handdukar efter varje klient. Tvättar i 60 grader.

Säkerhet & Trygghet först!

Tack för att du läst all text före din bokning. Välkommen att boka din tid hos mig på Livets Nektar

 

 

Varför behövs och finns dessa bokningsvillkor och varför behöver man betala en debiteringsavgift vid sen avbokning?

Dessa bokningsvillkor har jag kommit fram till genom samtal med andra terapeuter runt om i landet och med kontakt med  jurist som hjälpt mig att sammanställa mina vilkor för att de ska bli bra villkor för både er och mig.


Trygghet och Säkerhet är viktigt för mig och er. 


Varför de behövs är för att skydda den enskilda firman och dess rättigheter.

De är så lätt att bli utnyttjade av sin snällhet och respekten ni förväntar er av mig som terapeut, healer, coach och lärare. Att visa hänsyn.

Rättvisa och orättvisa.

Även jag vill att ni tillbaka visar hänsyn och respekt.

Jag lägger ner både tid, energi och pengar för att hjälpa just er var och en med just ni behöver hjälp med för att må bra i kropp, sinne och själ.

De behövs en lokal att vara i och då betalas de hyra, försäkring för att täcka både er och mig ifall något skulle hända när ni är hos mig, material som kvalitets oljor och produkter, handdukar, tvättmedel osv. och även mina utbildningar kostar så att ni får kvalitésäkerhet av era tjänster. Inget är dessvärre gratis.

Även jag har utgifter som ska betalas både i företaget och privat.

Även jag behöver mat på bordet till min familj och tak över huvudet precis som ni behöver.

Detta är mitt yrke till 100%. Min verksamhet är min ekonomiinkomst.

För att kunna upprätthålla rätt tjänster för er oavsett om de är behandling eller kurser så går jag även jag utbildningar. Genom dessa kan jag hjälpa er till ert bästa mående. Kunskap kostar också.

Lämnar ni sen återbud med sen avbokning så är de inte alltid man hinner fylla den tiden med kortvarsel. Då blir de inkomstbortfall om man inte tar betalt.

Även hos läkare, optiker och tandläkare betalar man för sen avbokning, de lägger dessutom på straffavgift, de kommer jag dock inte att göra.

När vi hade covid-19 ändrades många villkor 2020-2022 då eftersom de då var skarpt läge. Vissa av oss har levt kvar i detta än idag fast de inte varit skarpt läge på länge nu.

Tyvärr så utnyttjas vi av våran snällhet när vissa visar agg när man trätt över avbokningsvillkor, dessa personer försöker lura oss för att slippa bli debiterade. De finns även personer som sätter i system att avboka lite sent och eftersom man tidigare visat dum snällhet så har de lyckats slippa debiteringen.

Detta är de slut med ifrån mitt håll, har blivit testad och utnyttjad tillräckligt. Jag kommer från och med 2024-10-01 hålla mig till mina bokningsvillkor som ni godkänner vid bokning och kan ej komma med ursäkter.

Självklart kommer jag fortsätta ta hänsyn till varför sen avbokning kommer in. Akuta händelser sker som man inte kan styra över. Kan man visa upp sjukintyg tex så kan man undkomma debiteringsavgiften om de är av rätt anledningar bl.a. eller vad som nu har skett.  

För er som har barn kan jag förstå att de kan bli sjuka snabbt och vabb kan behövas. Dock är de i första hand ert ansvar att ha back up plan, om något av detta sker att någon annan kanske kan ta barnet den stunden, att den andra föräldern om den finns i bilden kan ta barnet. Ta upp detta ansvar innan med din partner innan du bokar din tjänst hos mig. De ansvaret ligger inte på mig som terapeut att alltid ta hänsyn till. Men jag vill självklart göra de bästa i situationen där och då.

Med dessa villkor hjälper de er att visa mig hänsyn tillbaka och respekt. Skulle man argumentera emot tappar man en del av min respekt för de är just de ni inte visar mig.

Visar ni mig respekt och hänsyn så kommer ni få den 100 gånger tillbaka av mig.

Jag finns här för er skull och hjälpa er till bästa mående och välbefinnande i kropp, sinne och själ.

Jag vill inte skrämma bort dig med mina villkor och min text. Bara berätta om läget och varför de finns dessa villkor.

Tack för din förstående och tack för att du tog dig tid att läsa all text. 

Välkommen att boka tid hos mig på Livets Nektar